17
Berakhirnya 2011 dan Bermulanya 2012
Berakhirnya 2011 dan Bermulanya 2012

Dkna Abza ^-^ Dalam tempoh 11 bulan 29 hari berakhirlah penderiaan jiwa dan perasaan dalam diri dkna. Tahun 2011 merupakan tahun yang bole...

Read more »

8
Spontan Khamis - sekolah -
Spontan Khamis - sekolah -

Dkna Abza ^-^ Pesanan cikgu-cikgu awal tahun 2012 nanti : Form 1 = Selamat datang ke sekolah menengah . Form 2 = Jangan banyak main , tahu...

Read more »

12
Wordless Wednesday -bird-
Wordless Wednesday -bird-

Dkna Abza ^-^

Read more »

21
Kawan atau Musuh!
Kawan atau Musuh!

Dkna Abza ^-^ Pic from syafiqstatichot Cantik tengok genggaman tangan kat tu kan? Kuatnya ikatan persahabatan. Ermmmm...tapi bukan i...

Read more »

18
Penat Itu Berbaloi Dengan Rezeki Dari-Nya
Penat Itu Berbaloi Dengan Rezeki Dari-Nya

Dkna Abza ^-^ Pejam celik dah hari jumaat, minggu depan dah penghujung tahun 2011. Apa yang berlaku sepanjang tahun nie pasti akan meningg...

Read more »

11
Silap Potong Zakar
Silap Potong Zakar

Dkna Abza ^-^ Seawal pagi dkna dengar MHI tentang berita yang dipaparkan oleh Harian Metro. Tak puas hati dengan apa yang didengar, mas...

Read more »

13
Wordless Wednesday -angry bird-
Wordless Wednesday -angry bird-

Dkna Abza ^-^

Read more »

7
Jadual yang padat Putrajaya ke Kota Bharu
Jadual yang padat Putrajaya ke Kota Bharu

Dkna Abza ^_^ Lokasi : Putrajaya 7.30 pagi : kompleks a,b,c,d,e presint 1. Masuk opis nak siapkan kerja yang patut disiapkan ini terma...

Read more »

10
Cerita Minggu Lepas ~ HUSM ~
Cerita Minggu Lepas ~ HUSM ~

Dkna Abza ^-^ Dah seminggu mak bonda ditahan di HUSM Kubang Kerian. Ini berpunca daripada elegik ubat sehingga melarat ke penyakit-pe...

Read more »

7
Renungan Jumaat 16 Disember 2011
Renungan Jumaat 16 Disember 2011

Dkna Abza ^-^ “Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali b...

Read more »

16
Balik Kampung Naik Bus
Balik Kampung Naik Bus

Dkna Abza ^-^ Dah lama dkna tak naik bus balik kampung. Last week dkna berpeluang balik kampung dengan bus sebab melawat ibu sedang sakit ...

Read more »

14
Renungan Jumaat 9 Disember 2011
Renungan Jumaat 9 Disember 2011

Dkna Abza ^-^ “Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebajikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri, padahal kamu mem...

Read more »

20
Gambar Menceritakan Segala Kesakitan
Gambar Menceritakan Segala Kesakitan

Dkna Abza ^-^ Terima kasih kepada semua yang mendoakan ibu dkna cepat sembuh. Mudah-mudahan doa kalian dimakbulkan oleh-Nya. Amiiiiiinnn.....

Read more »

16
Wordless Wednesday ~ Maut?? ~
Wordless Wednesday ~ Maut?? ~

Dkna Abza ^-^ p/s : maut atau terselamat?

Read more »

17
pulang dengan rasa berat hati
pulang dengan rasa berat hati

Dkna Abza ^-^ Pada ketika entry ini ditaip, dkna dalam perjalanan pulang ke putrajaya. Hati ini sungguh berat sekali meninggalkan ibu yang...

Read more »

18
Suaranya Membuat Hati Gelisah
Suaranya Membuat Hati Gelisah

Dkna Abza ^-^ Suaranya mampu buat dkna menangis. Dah 2 3 hari mendengar suara yang semakin hari semakin tidak sihat. Niat di hati sememangn...

Read more »

10
Tendang Bayi Menangis
Tendang Bayi Menangis

Dkna Abza ^-^ GEORGETOWN: Hanya kerana tidur terganggu akibat tangisan bayi perempuannya berusia sembilan bulan, seorang bapa 'naik ha...

Read more »

13
JUMAAT! Dikuasai oleh wanita
JUMAAT! Dikuasai oleh wanita

Dkna Abza ^-^ Hari jumaat semua sedia maklum waktu rehat bagi kakitangan kerajaan bermula jam 12.15 tengahari hingga 2.45 petang. Lama gil...

Read more »

7
Renungan Jumaat 2 Disember 2011
Renungan Jumaat 2 Disember 2011

Dkna Abza ^-^ Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Semuga ianya memberi keman...

Read more »

13
Disember Tiba
Disember Tiba

Dkna Abza ^-^ Bulan yang di nanti telah tiba. Bulan yang terakhir bagi tahun 2011. Bulan penentu sama ada impian atau hajat untuk tahun nie...

Read more »

18
Jangan Kurang Ajar Sangat
Jangan Kurang Ajar Sangat

Dkna Abza ^-^ Orang yang suka masuk parking orang nie boleh dikatogerikan dalam golongan orang yang kurang ajar. Haaaa..korang tau tak kena...

Read more »

14
Wordless Wednesday ~miiiaaawww~
Wordless Wednesday ~miiiaaawww~

p/s : sakit mata??? hihiiiiiii

Read more »

18
Hari Berair Mata
Hari Berair Mata

Dkna Abza ^-^ Memulakan hari dengan lenangan air mata. Telah ditahan supaya ia tidak mengalir dari kaca mata tetapi apakan daya, air g jen...

Read more »

15
Penangan Atok
Penangan Atok

Dkna Abza ^-^ HULU LANGAT: Kehangatan berpacaran dengan lelaki bergelar warga emas tidak pernah pudar di hati Noraida Abdul Saman, 36, ...

Read more »

9
Anak tergoda dengan ibu
Anak tergoda dengan ibu

Dkna Abza ^-^ Haaa..anak kecil tergoda dengan chezy wedges. Wah!! menyelerakan anak kecil nie makan. Tak payah mak dan ayah bawak pergi kfc...

Read more »

14
Cheese Sudah Dipos
Cheese Sudah Dipos

Dkna Abza ^-^ Huh!! penat ... pepagi nie dkna buat senaman kaki berjalan menuju ke pejabat pos. Boleh tahan jugak penatnya walaupun tak jau...

Read more »

9
Last Day!
Last Day!

Dkna Abza ^-^ Dah sampai tempoh edah. Ermmm..terima kasih kepada mereka yang telah order cheese ngan dkna. Hari nie last harga promosi yang...

Read more »

9
Spontan Khamis ~ bujang vs kawen ~
Spontan Khamis ~ bujang vs kawen ~

Dkna Abza ^-^ yang bujang cakap ; 'hidup berfamily lagi best dari hidup bujang' yang dah kawen cakap ; 'hidup bujang lagi b...

Read more »

15
Cheezy Wedges Untuk Diedar
Cheezy Wedges Untuk Diedar

Dkna Abza ^-^ Alhamdulilah..rezeki dari Allah. Semoga Allah murahkan rezeki dkna untuk hari-hari berikutnya. Maaf buat kawan-kawan dkna d...

Read more »

10
Alhamdulilah
Alhamdulilah

Dkna Abza ^-^ Selesai sudah saat genting berada didalam dewan peperiksaan semalam. Alhamdulillah. Apa yang dinantikan hanyalah keputusan y...

Read more »

13
maafkan dkna
maafkan dkna

Dkna Abza ^-^ Maafkan dkna.,sesungguhnya kita sebagai manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan ada ketikanya dkna tidak mampu un...

Read more »

8
Dah Sunyi!!
Dah Sunyi!!

Dkna Abza ^-^ 4 hari rumah dkna riuh rendah dengan suara kawan-kawan sekolah. Hari-hari terakhir untuk ulangkaji pelajaran. Masih berbaki ...

Read more »

10
Tips Memerah Otak Dalam Dewan
Tips Memerah Otak Dalam Dewan

Dkna Abza ^-^ Musim peperiksaan tak kiralah diperingkat sekolah menengah atau ipt. Hari nie dkna baru selesai 1 paper. Ada 3 lagi paper yan...

Read more »

12
Wordless Wednesday ~im sowi~
Wordless Wednesday ~im sowi~

Dkna Abza ^-^ boleh tempah kat D'Kyra ...peramah dan comey orangnya :)

Read more »

17
Memerah Otak
Memerah Otak

Dkna Abza ^-^ Minggu nie merupaka minggu untuk dkna memerah otak kat dewan peperiksaan. Dkna start cuti 16 - 20 November 2011. Untuk sem...

Read more »

18
Promosi Tepung Cheese (wedges)
Promosi Tepung Cheese (wedges)

Dkna Abza ^-^ Alhamdulilah...dkna dah siap bungkus tepung cheezy wedges untuk blogger ummiarissa . Dkna tak sempat nak pos hari nie memanda...

Read more »

25
Teruja untuk terus berniaga
Teruja untuk terus berniaga

Dkna Abza ^-^ Sekarang nie dkna buat bisnes kecil-kecilan kat opis. Sebenarnya tak terniat pon di hati nak buat bisnes nie, saja jer dkna s...

Read more »

15
Renungan Jumaat 11.11.11
Renungan Jumaat 11.11.11

Dkna Abza ^-^ “Dan berimanlah kamu kepada apa yang telah Aku turunkan (Al-Qur’an) yang membenarkan apa yang ada padamu (Taurat), dan janga...

Read more »

14
Gelap giler! Pasti kena saman
Gelap giler! Pasti kena saman

Dkna Abza ^-^ Beberapa hari kat kampung, sesekali menjengah keluar rumah memerhati dan mengira berapa banyak kereta yang lalu lalang. Meria...

Read more »

10
Nikmat berjemur di bawah sinaran matahari
Nikmat berjemur di bawah sinaran matahari

Dkna Abza ^-^ Seperti yang sedia maklum, sekejap lagi dkna akan berangkat pulang ke pangkuan keluarga...eh! silap..ke kota metropolitan.. h...

Read more »

14
Wordless Wednesday ~FLY~
Wordless Wednesday ~FLY~

Dkna Abza ^-^

Read more »

9
Hari terakhir di kampung halaman
Hari terakhir di kampung halaman

Dkna Abza ^-^ Hari ni dkna dah ronda semua rumah mak saudara dan pak saudara. Beraya sebelum balik kl petang esok. Kalau kat kl, pasti dah...

Read more »

14
14 Jam Perjalanan
14 Jam Perjalanan

Dkna Abza ^-^ Perjalanan yang panjang untuk dkna semalam. Memang memenatkan. Perjalananan dkna dari putrajaya ke kelantan ambil masa 14 jam...

Read more »

10
Renungan Jumaat 4 November 2011
Renungan Jumaat 4 November 2011

Dkna Abza ^-^ “ Hai Bani Israil (1), ingatlah akan nikmatKu yang telah Aku anugerahkan kepadamu, dan penuhilah janjimu kepadaKu (2), nisca...

Read more »

15
Kurang dari 24 jam nak berangkat
Kurang dari 24 jam nak berangkat

Dkna Abza ^-^ Rasanya macam baru semalam bersalam-salaman dengan saudara mara, sepupu sepapat untuk bermaafan. Sekarang tiba masanya untuk ...

Read more »

14
Spontan Khamis ~ Ya Allah ~
Spontan Khamis ~ Ya Allah ~

Dkna Abza ^-^ .لا إله إلا الله محمد رسول الله .لا إله إلا الله محمد رسول الله .لا إله إلا الله محمد رسول الله p/s : dekatkan diri dengan...

Read more »

13
Bos berusia macam mak sendiri
Bos berusia macam mak sendiri

Dkna Abza ^-^ Gluuuurrpp!! dengar nama bos pon dah seram sejuk tangan kaki..bukan sebab takut tapi sejuk sebab kat sini tengah hujan lebat....

Read more »

15
Wordless Wednesday ~nyuuummyyy~
Wordless Wednesday ~nyuuummyyy~

Dkna Abza ^-^ p/s : lap mulut memasing yea :)

Read more »

18
1.11.11
1.11.11

Dkna Abza ^-^ Wah! dah masuk bulan november. Pejam celik dah sampai ke penghujung tahun. Cantik tak angka 1.11.11? agaknya ramai tak yang p...

Read more »

13
Ciri-ciri Orang Kedekut
Ciri-ciri Orang Kedekut

Dkna Abza ^-^ Korang pernah tak jumpa orang yang kedekut? Kalau loghat klate kedekut tu 'kupik' heheheee.. Ok, dah lewat petang bar...

Read more »

29
Belajar Kira-kira
Belajar Kira-kira

Dkna Abza ^-^ ‎1 x 8 + 1 = 9 12 x 8 + 2 = 98 123 x 8 + 3 = 987 1234 x 8 + 4 = 9876 12345 x 8 + 5 = 98765 123456 x 8 + 6 = 987654 1234567 x ...

Read more »

12
Negeri Sembilan vs Selangor
Negeri Sembilan vs Selangor

Dkna Abza ^-^ 1) Stadium yang tenang jangan disangka tiada mercun 2) Piala Liga Super di negeri orang, Piala Malaysia di negeri sendiri ...

Read more »
 
 
Top