1
Assalam dan Selamat Pagi!! :)

Hari nie dkna masuk opis lewat 5 minit...ini gara gara lif buat hal..bukan lif opis tapi lif dekat rumah...ishhh!! awal pagi hati dah mengumpat mengata mengutuk orang..dalam hati jer..kalo bebel sorang sorang nanti lain pulak jadinya... Hangin panas aje 1 badan walaupon pagi tadi dah mandi..mana tidaknya, ada 3 lif kat rumah nie tapi yang boleh diguna pakai 1 ajer...kalo yea pon nak buat hal, janganlah waktu kemuncak nie oooiiittt.. nie waktu orang kelam kelibut (ada ke ayat nie dalam kamus dewan bahasa) nak pergi kerja, nak pergi sekolah, nak hantar anak rumah pengasuh..huhhh!!

Nak tak nak dkna tekan button naik ke atas pastu turun bawah...kalau duk tunggu ajer tak akan dapat turun dengan lif..penghuni dari bawah semua naik atas, yang dkna nie lak rumah tengah tengah antara 16 tingkat, bila buka ajer pintu lif dah penuh manusia dalam tu..kalo yang badan kecik comey lotey cam dkna nie bolehlah muat dalam 20 orang tapi kalo dah badan semua comey lotey tapi 2 kali ganda saiz dkna, dlm 10 orang pon dah penuh 1 lif...hahahaaaaa

Ada 2 orang akak (maybe) atau adik ..tak tahu lak umur berapa tapi dari segi raut wajah lebih kurang sama muda ngn dkna jer kot..hehee..tetiba jer perasan diriku masih muda remaja.. Nak di jadikan cerita, pintu lif dah terbuka tapi tak boleh masuk..no entry!! Penuh macam sardin jadi akak akak tu apa lagi, turun tangga laaaa... Terniat dalam hati nak jugak follow, ada jugak teman turun tangga, tak ada lah rasa seram sangat kan...Otak ligat duk berputar putar, kalau dkna turun tangga agak agat dah sampai bawah mahu tercabut kepala lutut nie haaa!!

Dengan pakai baju kurung ala ala perempuan melayu terakhir..kunun kunun :) pastu bersepatu tinggi..agak agak dalam 2 inci setengah kot sandal dkna nie... Kan tak pasal pasal tak pergi opis tapi pergi jumpa doktor saki urat keting...hahahaaaaa.

Akhirnya lif beranak panah ketasa terbuka..so, masuk jer dalm perut lif tu naik ke tinggat paling tinggi..kemudian ke bawah..sampai jugak kat bumi yang nyata..bergerak secara perlahan lahan menuju opis memulakan pencarian rezeki yang halal untuk hari nie.. :D


p/s : kalu keluar rumah lagi awal, tak akan lewat datang opis..apa pon dkna dah tawaf rumah awal pagi..senok dua ronok tiga ronok hahahaaa

Post a Comment

zmah said... 23/6/11 12:12 PM

Wah!tahniah rajinnya.

 
Top