11
Nie bukan cerita cinta tiga segi or cinta bersegi segi...nie cinta yang lahir dalam ikatan persahabatan. Pada pandangan dan fikiran korang, salah ker bercinta or jatuh cinta dengan kawan atau sahabat kepada bekas kekasih hati???

Sebilangan daripada kita tak boleh terima kenyataan bila bekas kekasih bercinta dengan sahabat baik sendiri.. Bukan sebab kawan makan kawan ok. Atau dalam kata lain kawan rampas aweks aku...kawan tikam aku dari belakang or sewaktu dengannya.

Dan dalam situasai sama, korang boleh keluar bersama..kadang kadang mengadu masalah korang antara kawan kawan...ermmm..rumitkan situasi nie. Bila bersama sama timbul perasaan yang tak selesa sama ada bekas kekasih atau kekasih hati. Pasti dilubuk hati masing masing terkumit satu perasaan yang tak dapat digambarkan.

Dan bagi si aweks pula, dikiri bekas kekasih yang pernah dicintai waktu ketika dulu dan di sebelah kanan pula kekasih hati yang bertahta kini. Si aweks berada di tengah tanpa berkata kata... Ibarat korangkan korang adalah si awek tersebut, apa yang korang akan buat?

Hati kedua duanya perlu dijaga..bekas kekasih yang kini menjadi sahabat susah senang dan kekasih hati peneman hidup. Orang cakap kalau dah jadi bekas kekasih, usahkan nak keluar bersama, malah nak sms pon dah tak sudi..betul ker?? ermmm...semua nie pendapat masing masing..tepuk dada tanya selera.

Kalau yang boleh berkawan dengan bekas kekasih sehingga kini, dkna tabik sringggg kat korang. Bukan senang nak ubah hati kita dari kekasih menjadi kawan dan secara tak langsung bertukar status bekas kekasih. Mengambil masa untuk menerimanya..mungkin 1 hari, 1 bulan, 1 tahun or 10tahun.

Dan kekasih hati kini juga merupakan sahabat kepada bekas kekasih..memang teramat rumit kan?? Satu ketika dulu, kekasih merupakan kawan yang menjadi peneman ketika sunyi, ketika bosan, ketika memerlukan pertolongan, ketika hati berduka.. Dan disitulah lahirnya rasa sayang..rasa rindu...rasa cemburu...rasa suka..dan rasa cinta...

Dkna teringat kata kata dari cerita sebelum nie "ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan''

Dkna Abza ^-^

Post a Comment

Sukma Bintara said... 30/7/11 12:19 PM

senang2 kawen~~~~~ heehheheh.. dah hilang da msalah bcinta~~~

msredcheesecake said... 30/7/11 12:50 PM

tak salah kot...cuma susah sket la...dua2 kita kene respect n make sure takde persengketaan...

princess said... 30/7/11 2:57 PM

frankly speakinng , kte ada bff yg dulunye ex-bf kte . sgt happy kotrg still bley tslk to each other . cume lebih respect status masing2 . hee : p

Adylia Qarissa said... 30/7/11 3:27 PM

@sukma bintara

betul u...kalau dah jodoh, terus jer kawen kan..

@msredcheescake

haaa..betul..hati masing masing kene jaga..

@princess

ermmm..jgn putuskan hubungan persahabatan itu..mybe dia bukan jodoh kita tapi dia bff kita

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said... 30/7/11 6:25 PM

kalau situasi camtu, secara normalnye memang ssh la laki a dan laki b tu nak bersahabat kan.... tp kalau dia da pk yg jodoh pertemuan bukan kita yang tentukan....kire A dna B redha la kan....tp si aweks dalam keadaan serba salah tu mesti ade...hahah...tp die kene pegang dengan rasa hati dia...suke kat kawan bekas kekasih nak wat camne...go on je la kan...

tp adekah situasi di atas berlaku kt dkna kini...tettttttttt...hehe

Lulu Caldina said... 31/7/11 9:26 AM

Selamat menyambut bulan ramadan..
Selamat berpuasa.. :)

Kathy Tuah said... 31/7/11 9:47 AM

adeh, x penah rasa lagi.. huhuhu..

Adylia Qarissa said... 1/8/11 2:49 PM

@boypj

hahahaaa..panjang lebar ulasanyaaa..tapi yang ayat paling bawah tu tak leh blah..hekhek

@lulu caldina

selamat berpuasa jugak

@kathy tuah

heheheee..jangan pernah rasa takot derita :D

Anonymous said... 2/8/11 6:27 AM

hee..relaks sudah..kawan still kawan ;D

Adylia Qarissa said... 3/8/11 11:34 AM

@kimicnol

heheeee..tau tak pe... :D

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said... 3/8/11 3:47 PM

hehe...boleh blah kot... (",)

 
Top