14
Dkna Abza ^-^


Happy Deepavali untuk mereka yang sambut perayaan hari nie. Pasti meriah dengan pesta cahaya. Kat batu caves dah sesak. Kat kawasan lain macam mana agaknya yea. Dan hari ni sudah pasti cuti kan? Ada sesetengah sekolah cuti untuk seminggu, ada gak ipta yang cuti panjang untuk perayaan nie.


Bagi yang tak kerja tu rata-rata masih lagi landing kat atas katil. Selimut selubung badan maklumla cuaca hari ni mendung jer. Kat putrajaya berkabus. Pasti petang nanti hujan lebat. Tiap-tiap hari hujan. Hujan rahmat. Kalau panas terik pon tak suka jugak kan?


Ermmm...dkna sempat godek-godek fb pepagi buta. Ramai lak kengkawan post kat fb rasa pelik bangun awal hari nie. Maklumla cuti, so adakah wajib bila kita cuti kita tak perlu bangun awal?


'aikk..hairan lak cuti pon bangun awal'


'bestnya baru bangun tidur'


'pelik betul hari nie boleh bangun awal'








Dkna lagi pelik kenapa dorang pelik dan hairan sebab bangun awal? Pelik sebab hari cuti tak perlu bergegas ke tempat kerja? Pelik sebab hari cuti tak perlu nak solat subuh?


Dkna lagi pelik mereka yang bangun lambat semata-mata bagi alasan hari ni tak kerja. So, hari tak kerja kita tak perlu bersusah payah nak tunaikan tanggungjawab pada-Nya?


Bukankah dalam islam pon menyatakan bahawa rezeki kita bermula seawal pagi. Kalau dah bangun pukul 12 tu kira awal ey? heheeeeee...


Apa pon, kita mulakan hari dengan senyuman. Semoga dengan senyuman hari nie akan mengembirakan diri kita untuk sepanjang hari.

Post a Comment

Dhiya Fariza said... 26/10/11 8:52 AM

tempat dhiya baru 2.52 pagi. takde cuti, takda org india :( ada kelas tssssskkkkkkk

Unknown said... 26/10/11 9:11 AM

abg kena kerja arini

Salwa said... 26/10/11 10:06 AM

Betul.. Memulakan kerja di awal pagi akan dimurahkan rezeki.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... 26/10/11 10:24 AM

aku keje biasa2 je.. so tiada cuti bagi ku.. tension siotttttttttttttttt

Zul De Alexis said... 26/10/11 12:05 PM

Sm ada kelas ganti pagi tadi...pg2 lagi dh p kelas

Unknown said... 26/10/11 12:45 PM

mornin

(dah tgh hari pn..:P)

btw happy deepavali :D

Elih Japahar said... 26/10/11 12:59 PM

Sy pun bekerja seperti biasa, bangun awal sudah menjadi kemestian..bangun lewat tu br pelik lol :P

LiLy @ MaMaQiStInA said... 26/10/11 3:39 PM

lily yang tak kerja ni...hari2 pun kena bgn awal pagi..dah terbiasa dari dulu lagi..mak selalu marah bangun lewat..rezeki susah masuk katanye.. ;)

Namee Roslan said... 26/10/11 5:25 PM

bangun awal lah segar ! :D namee dulu salu bgn kul 2 petang even tdo awal pun. pastu rse lemah dan muka dull je. sejak buat blog ni macam ada commitment lalu bangun awal. hehe. tp Alhamdulillah mmg segar badan.

Kancil 8349 said... 26/10/11 8:26 PM

ndak ada yang pelik...perkara biasa bangun awal...kalau lewat bangun tu baru pelik..hehehe

budak penjara said... 26/10/11 9:19 PM

kwan aku x leh cuti depabali..pdhl dia pn cikgu..ha..lgi pelik..haha

sekamar rindu said... 26/10/11 10:08 PM

salam...

bangun pagi2......pasti murah rezeki....Insyaallah..

qaseh johanna said... 27/10/11 8:06 AM

sy dah lali bgn awal..5am dh mula bgn kalau hari bekerja..kalau cuti pon xpenah bgn lmbt..6.30am dh bgn..tp tghari kompom tdo blk..heheh

hyz said... 27/10/11 2:25 PM

diaorg pelik sebab tak biasa buat lah tuh... haha

 
Top