8
Dkna Abza ^-^


Semalam dkna ada kelas dari awal pagi sampai malam..penat memang penat...hari ni pon dkna ada kelas petang tapi sempat masuk opis nak siapkan kerja yang urgent bagi anggota jabatan nak pergi menunaikan haji seperti enty yang ini.


Ok..tak nak buang masa korang baca celoteh panjang lebar nie, sambil goyang kaki jom kita sambung loghat kelantan. Nak tengok yang lama, korang boleh klik kat sini.


41. Igak = tangkap


42. Ite lege = hitam pekat/terlalu hitam


43. Jela = pelahap


44. Jenero = tertidur


45. Jerik = menangis


46. Jet / dejet = perbuatan menedang


47. Jolo = betul


48. Jula = dahan pokok/ranting


49. Kalar = pensel warna


50. Kale = pensel


p/s : habis kelas petang nak nak jejalan kat sogo..dengat citer ada SALE!! :)

Post a Comment

Pen Biru said... 9/10/11 12:32 PM

dkna kena letak tnda utk perkataan yang ada huruf e..samade bunyi e (emak) atau e(ekor)..cam bunyi utk perang..boleh jadi berperang atau warna.heheh

Dkna Abza said... 9/10/11 12:39 PM

@pen biru

heheeee..yea tak yea jugak kan akak...kalau dkna taip tak sama dengan dkna apa yang dkna sebut...hikhikhik.. :)

hanya orang kelantan yang fasih berbahasa kelantan.. :p

Umi Anaan said... 9/10/11 1:12 PM

bagus ni..lepas ni x de la terpinga-pinga bila dgr kwn2 borak.

Elih Japahar said... 9/10/11 1:37 PM

Tq untuk entry ni...dpt lah blajar sikit, mmg pening bila org ofis ckp haha..

Namee Roslan said... 9/10/11 1:54 PM

yay ! belajar lagi ! salu dgr org kelantan cakap.tak fahaammmmm :(

sekamar rindu said... 9/10/11 3:29 PM

salam..

hehehe..loghat yg besttttt..:)

Rtp Farra Arisha said... 9/10/11 5:55 PM

are u kelantanese too?
i learnt new vocabs today. hehe. thanks :))

budak penjara said... 9/10/11 9:42 PM

gode tau x maksud dia gapo??haha

 
Top