18
Dkna Abza ^-^


Bila di tanya ' bila ko nak pergi haji ' jawapan terbaik ' insyaAllah, ada rezeki lebih aku akan pergi haji '.






Dkna ucapkan tahniah bagi mereka yang telah dan akan menunaikan haji di Arab Saudi...tahniah jugak buat H.J yang dengar cerita akan buat haji gak...pasti seronok kan..rezeki ko H.J, muda lagi bakal di panggil HAJI H.J...memang sesuai sangat...


Dkna pon turut sibuk setiap kali musim haji...sibuk nak uruskan kelulusan bagi anggota jabatan yang akan menunaikan haji..kalau dah namanya kaki dan tangan kerajaan, mesti mendapat izin dari kerajaan untuk keluar negara..bukan setakat keluar negara menunaikan haji jer tapi merangkumi semua lawatan samada melancong, umrah dan lain lain...


Ia termasuklah lawatan secara persendirian atau urusan rasmi jabatan..mesti dan wajib mendapat kelulusan dari kerajaan...bagi yang kerja di sektor swasta pasti korang cakap 'eh, nak pergi melancong pon kena dapat kelulusan dan sokongan dari bos ker?? susahnya kerja kerajaan nie kan...benda kecil pon nak kene inform kat bos'. Tapi disebalik susah dan rumit itu adalah yang terbaik untuk kaki dan tangan kerajaan...korang yang keluar negara bukan saja dilindungi insurans oleh kerajaan malah kalau jadi apa apa semasa korang berada diluar negara, pasti kerajaan akan membantu.


Haaa...tapi kalau kaki dan tangan kerajaan pergi tanpa izin jabatan atau tanpa pengetahuan kerajaan, korang tanggung sendiri akibatnya kalau jadi apa apa yang tak elok semasa berada diluar negara.. Alaaa..bukan susah pon nak dapatkan kelulusan jabatan, just isi form, submit, dapat kelulusan..pergi jer laaaaaaaaa...kan senang kan..kan..kan...


Apa yang telah ditetapkan tertakluk kepada pekeliling yang berkaitan..tak boleh sesuka hati jer nak buat itu ini..kena betul teliti buat kerja...Oklah..dkna nak sambung kerja..nak siapkan segala permohonan anggota jabatan yang nak menunaikan haji...dkna doakan mereka semua selamat pergi dan selamat pulang ke tanah air dan dipermudahkan segala urusan ketika berada di Arab Saudi.


p/s : HJ, doakan dkna dipermudahkan segala urusan dan murah rezeki :)

Post a Comment

khairul said... 4/10/11 10:32 AM

selamat menunaikan ibadah haji buat semua bakal2 haji serta hajjah

Pen Biru said... 4/10/11 10:38 AM

thn ni jer dah 2 kali buat permohonan keluar negara..bln 3 hr tu p medan..bln 11 ni nak p beijing pulak..hehe..smlm baru isi borg ..lepas ke x lepas ke, tetap kena p sbb tiket dah booked bln dari bln 4 lagi..huhuhu..

dkna keja jbtan apa ye?

azam said... 4/10/11 10:41 AM

lambat lagi nak naik nama ni.......
dah daftar dgn tbg haji tapi bertahun² lagi kena tunggu Q

abghani said... 4/10/11 11:36 AM

kdg kdg rezeki dh ada tapi tk gi hj lagi..camner tu?

Mrs Lurve said... 4/10/11 12:05 PM

tahun nie boss pegi haji, flight jumaat nie..so dkt opis boleh enjoy2 sikit kot hehehehe...semoga seme jemaah haji mendapat haji yg mabrur..insyaallah..

Elih Japahar said... 4/10/11 12:31 PM

Untung lah H.J tu kan..tak pe pas ni dkna pulak tak lama lagi..:)

Kancil 8349 said... 4/10/11 2:03 PM

Dari hari minggu, sudah penuh Terminal Lapangan Terbang Tawau dengan orang - orang yang ingin mengerjakan Haji...doakan mereka selamat pergi dan kembali

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said... 4/10/11 4:00 PM

teringin sangat nk gi haji....target b4 age 40thn nk gi moga murah rezeki :))

cunndaa said... 4/10/11 4:06 PM

semoga mendapat haji mabruk kepada semua ummat islam yang menunaikan haji..

sekamar rindu said... 4/10/11 5:30 PM

salam..

betul..pergi keluar negara tanpa kelulusan..terjadi apa2...AMAT menyushkan...

kak zmah said... 4/10/11 6:26 PM

ciklong thn 2023,kalau tak silap...tapi kalau cukup duit nak gi secepat mungkin...dkna daftarlah lo ni....

kak Mah said... 4/10/11 6:28 PM

jom kita pi sama-sama ciksu

h4ni3 said... 4/10/11 7:13 PM

insyaAllah
satu hari nanti rezeki kita pulak ke sana kan :)

Saiazuan said... 4/10/11 7:44 PM

tringin nk anta parents g haji.. :D

Namee Roslan said... 4/10/11 8:00 PM

teringin tp xde duit. wuu...tp nk pergi dalam usia muda kalau boleh :)

rozeeta rashid said... 5/10/11 2:23 AM

jom kumpul duit pergi haji masa muda! =)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... 5/10/11 3:55 PM

untuk lah jadi orang kerajaan kn :)..

p/s : hope semua jemaah haji tahun ni selamat pergi dan selamat pulang kn.. aminnn :)

[sutera kasih] said... 5/10/11 6:01 PM

impian nk pegi HJ skali dgn parents :')

sy doakan impian awk tercapai nnti yerr dear :)

 
Top