14
Dkna Abza ^-^

Perjalanan yang panjang untuk dkna semalam. Memang memenatkan. Perjalananan dkna dari putrajaya ke kelantan ambil masa 14 jam. Ramai betul rakyat klate yang balik kampung kan? Sepanjang jalan dari sungai besi hingga ke kota bharu sesak dengan kereta.




Ini kali pertama dkna sangkut jem dari kl-klate. Kalau sebelum nie pernah makan masa 16 jam dan paling terbaru 11 jam untuk perjalanan dari klate-kl.

Semalam dkna dah bertolak lewat malam. lebih kurang pukul 12 tengah malam. Maklumla ikot jadual orang muda pasti nak gerak lewat malam kononya nak elak jem. Rupanya tafsiran kitorang semuanya salah. ha ha ha.. makin lewat makin ramai lak yang sangkut jem. Akhirnya kitorang berhenti tidur kat karak. Haaaa...bagi relax sikit jalan. Bagi peluang untuk mereka yang nak cepat sampai ke kampung. Hampir 2 jam jugakla kitorang tidur tepi jalan tu. Memang lena betul, dah tak hirau kereta yang lalu lalang.

Alhamdulilah..pukul 2 petang tadi dkna selamat sampai ke rumah. Tolak waktu berhenti makan, isi minyak, buang air lebih kurang 1 hari perjalanan kami. Sepanjang perjalanan dkna hanya jumpa 1 jer kemalangan.

Sakit kepala dan badan pon dah rasa sakit-sakit sengal-sengal. Penat jadi penumpang tak sama dengan penat jadi pemandu kan? Sebabnya bila jadi penumpang terhormat, kita akan tidur sepanjang jalan. ha ha ha ha..

Buat mereka yang tak balik kampung tu harap jangan sedih-sedih yea. Selamat hari raya aidiladha, semoga ibadat korban tahun nie dirahmati oleh-Nya...amiiiinnn

p/s :ada tak yang sangkut jem lagi lama dari dkna?

Post a Comment

Cik Yatt said... 5/11/11 10:57 PM

lme gile...penat. sangat..

Rtp Farra Arisha said... 5/11/11 11:06 PM

wasting time dalam perjalanan saja kan? :'D have an enough rest, sis :')
klo naik flight surely saving energy and time..no jammed at all! hehe

Saiazuan said... 5/11/11 11:52 PM

mak ai lamanya.. len kli nek flight :D

p.s salam aidil adha :D

iMBobo said... 6/11/11 6:14 AM

jauhnya perjalanan, semoga selamat sampai :)

kak zmah said... 6/11/11 8:52 AM

Pastikan di masa akan datang tidur depan kedai yang buka 24jam/petrol pam yang ramai orang dikhuatiri berlaku samun...

kak Mah said... 6/11/11 8:53 AM

Ciklong dok tepi highway Gombak dok bilang keta sampai lenguh kaki tangan..kalkulator pun habis bateri...

Saiazuan said... 6/11/11 9:24 AM

Selamat Hari Raya Aidiladha
kepada seluruh Umat Islam Seluruh Dunia
Terutamanya Pembaca Setia Saiazuan Blog (",)

khairul said... 6/11/11 12:35 PM

lawo nya baju dkna !

Papa Mifz said... 6/11/11 12:54 PM

14 jam?? wow wee...sungguh lamo tuh...

salam aidiladha yer...

Namee Roslan said... 6/11/11 2:53 PM

14 jam ?? lama tu dkna. kebas punggung. hehe. tp xpe, nk jumpa yg tersayang. salam aidiladha dkna :)

ctk said... 6/11/11 4:52 PM

bgus la da slmt smpai..lau hari2 cuti neh memang jem...sbr jer lah..hihi

*selamat hari raya aidiladha dkna :)

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said... 6/11/11 8:16 PM

lamanya jammed... mesti seksa kan...huhu...tp balik kg. punya pasal...semua happy belaka ;-)

Dhiya Fariza said... 8/11/11 7:06 AM

mak datuk lamanya jam Ya ALLAH tapi berbaloi kan. dhiya tak dapat balik dapat celebrate sini je. nanti dhiya ceritakan kisah dia :)

Kancil 8349 said... 8/11/11 4:25 PM

lamanya...mesti penat tu...sedangkan kancil memandu dari kk ke tawau 10 jam...

 
Top