Kelab Blogger Ben Ashaari

Saturday, March 10, 2012

Pandangan Manusia Tentang Manusia

Dkna Abza ^-^


Semuanya serba tak Kena... Bila Kita...

Bila kita Jadi Jahat, Orang Benci.. Bila Jadi Baik, Orang Meluat..
Bila kita ikut suruhan agama.. ada orang kata kita belagak alim..
Bila kita langgar suruhan agama.. ada orang kata "Astaghfirullah.. apa laaa nak jadi.. nak kiamat dah kot?..."..

Bila kita ikut peraturan.. ada orang kata kita skema..
Bila kita langgar peraturan.. ada orang kata kita ni macam takde masa depan..

Bila kita tegur dengan baik.. ada orang kata kita ni bajet bagos..
Bila kita tegur dengan kasar.. ada orang kata kita ni kurang ajar..

Bila kita pakai sopan-sopan.. ada orang kata kita ni 'kampongg gilerr'..
Bila kita pakai 'dedah sana-sini'.. ada orang kata kita ni takde harga diri sebab tayang free..

Bila kita bagi nasihat.. ada orang kata "jangan sibuk jaga tepi kain orang, boleh?!..."..
Bila kita sindir-menyindir.. ada orang kata "tak reti bagi nasihat leklok?.."..

Bila kita tolong buat kerja.. ada orang kata "yang sebok sangat nak tolong buat keja orang lain ni watpe!?"..
Bila kita tak tolong apa-apa.. ada orang kata "apsal pemalas sangat ni? tolong pun susah ke?"..

Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita. Apa yang kita buat semua salah.. semuanya tak betul di mata mereka.. Kalau buat salah sudah tentunya salah.. tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata.. ingat pesanan ini :-

Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula.. perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan Allah SWT terhadap kita.. bukan pandangan manusia





kredit : google

p/s : dkna dalam perjalanan ke majlis akad nikah ima dan usop di Palong,N9 

7 comments:

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

salam dkna,
minta update blog list peneman dkna ke www.defarhano.com (",)

hehe...sory nysahkan...

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

jauh berjalan arini ye...

setuju!
perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan Allah SWT terhadap kita.

Elok di pada pandangan Allah, syukur Alhamdulillah...

Adylia Qarissa said...

Ok. Nanti dkna update ;-)

kak mah said...

Buat baru ye...hilang sudah..

EmpayarUtama said...

Bila tu... bila yea?
Hati manusia siapa tahu, kannn

Dhiya Fariza said...

true indeed :)

Namee Roslan said...

senang cerita...kita tak boleh buat semua org suka dan setuju dgn kita. :)

Nuffnang Ads

Anda pasti suka ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...