12
Dkna Abza ^-^


Pernah tak korang tersalah kol no telefon atau korang terima panggilan yang tak diundang? Atau kadang-kadang perbuatan ini hanya sebagai umpan untuk tahu siapa pemilik no.telefon atau tektik nak menekel 'aweks' atau 'balak'. Ini lebih kepada secret admire la kononnya. 

Kalau yang bebetul tersalah dial no.telefon itu tak jadi masalah cuma inform yang kamu tersalah tekan. FINISH! Ok, meh kita ingat balik situasi yang selalu terjadi bila tersalah dial no.telefon.


Situasi 1

Panggilan telefon dari seorang lelaki dan pemilik no.telefon adalah perempuan.

L : Helooo...sape nie?
P : Nak cakap dengan sape?
L : Saya nak cakap dengan Rahman.
P : Awak salah dial no.
L : Ooowww...yea ke? Nie sape yea?...bla bla bla

Haaa..dah tau yang angkat telefon tu perempuan dan bukan pemiliknya, buat apa korang nak tanya macam-macam. Dah sahih korang salah dial kan? Ini tanda awal ulat bulu dah naik daun. So, penyelesaianya bagi pihak perempuan terus jer letak fon. FINISH!


Situasi 2

Panggilan telefon dari seorang perempuan dan pemilik no.telefon adalah perempuan.


P1 : Helooo..
P2 : Helooo..yea..sape nie?
P1 : Awak nie sape?
P2 : Eh...awak yang kol saya, awak nak cakap dengan sape?
P1 : ....toooott..toooottt...toootttt

Haaa..sape yang salah kat sini? Nak kol seseorang tak kan tak tau nama orang yang korang nak kol. Dah la kol kita pastu boleh pulak tanya kita nie sape. Apa salahnya cakap lelok. Dah tau salah no.fon terus letak macam tu jer. Bukan ke namanya kurang ajar?? 






Situasi 3

Panggilan telefon dari seorang perempuan dan pemilik no.telefon adalah lelaki.

P : Helooo..
L : Helooo..sape nie?
P : Ermmm..ini Ali ker?
L : Eh..bukan..salah no nie.
P : Ok..maaf yea encik..terima kasih..
L : Awak nie sape?
P : Sori encik..saya salah kol...
L : bla bla bla...


Yang nie pon sama gak. Tanda awal ulat bulu naik daun. Dah mintak maaf pon sempat lagi nak sambung ayat-ayat supaya perbualan telefon tu berpanjangan.


Kat sini kita nampak perbualan antara perempuan dengan perempuan berbeza dengan perempuan dengan lelaki. Normal bagi lelaki kalau bersikap demikian, ala-ala gatai manja gitu. Kalau tak ada perasaan gatai manja dkna rasa lelaki tu ada sesuatu toootttttttttttt... heheheeee..


Lebih manis jika korang meminta maaf dihujung talian agar perbualan tadi nampak lebih sopan. Dkna paling pantang bila orang tersalah kol then terus letak fon tanpa minta maaf. Bukan susah nak mohon maaf atas kesilapan yang tidak disengajakan.





Post a Comment

.........cP~ said... 1/3/12 11:16 AM

Kan..akalau lelaki selalu gitu..ahaks.

Daddylicious said... 1/3/12 12:37 PM

panas hati org yg sama tak sudah2 call berulang kali walaupun sudah di maklumkan ...

" ini bukan no hp perempuan!..."

Qhaifa Nur said... 1/3/12 1:01 PM

nasib baik tak dapat panggilan yang manja...takut

c'axoera ヅ said... 1/3/12 2:10 PM

hahaha pernah tapi kena marah plak sebab ppuan tu ingat kita nak sembunyikan bofen dia hehahhahha

Elih Japahar said... 1/3/12 2:14 PM

Selalu tkena mcm ni, ada ramai cina tersalah nombor dgn sy...mgkin kerana no hp sy banyak nombor 8, 01*-888*8** kan :)

aanie said... 1/3/12 4:10 PM

hahaha...selalu gak macam ni...situasi 1 tu sokmo kena....

Hafizin Jamil said... 1/3/12 9:19 PM

dkna..nak no tepon.boleh??haha

Muhammad Saiazuan Norhalik said... 2/3/12 3:16 AM

hello, bila kereta siap? hehe :P

Kakzakie said... 2/3/12 12:39 PM

Lumarh manusa nie macam-macam feel... ada juga yg terperangkap terus jadi GF/BF kan...

Anonymous said... 2/3/12 4:37 PM

Salam,

taktik nk ngorat atau nak salahguna duit rakyat (masa, bil tel dll)

KLIK: dilema pembantu rumah cantik

Namee Roslan said... 4/3/12 2:08 PM

ahaha, tak pernah kena pun.

Dhiya Fariza said... 7/3/12 5:36 PM

hehehe kelakar. situasi kedua tu dhiya selalu kena!

 
Top