19
Dkna Abza ^-^


Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan..


tapi..


Biarlah DIAM kita mereka faham ertinya..
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya..
Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya..
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya..






kerana..


DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka
DIAM kita mungkin disilap terjemah..
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud..


maka..


jika kita merasakan DIAM itu terbaik..
seharusnya kita DIAM..
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak..
berkatalah sehingga mereka DIAM. 



Post a Comment

YaYaNsMuM a.k.a YM said... 24/5/12 7:14 PM

nice....well put...:-)

aRa ❤ aFiq™ said... 24/5/12 7:15 PM

ok suka yg ni :))

~Sweet Honesty~ said... 24/5/12 7:15 PM

sangat setuju dgn en3 ne dear..(^_^)

Rtp Farra Arisha said... 24/5/12 9:12 PM

it might depend on some situations. ada kalanya kita wajar berdiam diri untuk menenangkan kondisi yang tidak aman dan juga sebaliknya.

khairul said... 25/5/12 12:16 AM

abg ni jenis pndiam ..tp klu x kena...leh meletop tau

si kiut lavender said... 25/5/12 12:57 AM

ye2..

DIAM bila masanya..
dan BERSUARA kiranya perlu

maszull said... 25/5/12 10:59 AM

assalamualaikum adylia....kalau berdiam itu lebih baik maka eloklah kita berdiam diri jer lah kan...:)

C.M.A @ CikMoonAdnan said... 25/5/12 3:04 PM

yup...mgkin diam itu lebih baik jika ia adalah terbaik :)

LYAfrina said... 25/5/12 3:29 PM

setuju..
diam x beerti mgalah n salah

etuza said... 25/5/12 9:24 PM

banyak tafsiran tentang diam..memang banyak kebaikan. jagalah mulut dari banyak cakap takut hati gelap...marilah amalkan berkata yg baik2 separti nasihat berhemah.

kak mah said... 26/5/12 8:14 AM

ciklong pun diam tapi comeylah bear tu

Alieza Dayasari said... 26/5/12 7:30 PM

Kadang2 tu memang kena senyap.
kadang2 tu perlu juga bersuara utk menjelaskan.
pernah lali situasi, bila meluahkan semua, org lebh nk cari kesilapan kata2 kita dgn buat2 tak fhm apa kita ckp n memanipulasi cerita.
so.. leeza ambil keputusan utk senyap selamanya. biarlah mrk pk apa sewajarnya. nak anggap apa pun. terpulang.
berhadapan dgn org yg sentiasa berada dirinya betul.. lbh baik kita senyap. kita tahu apa kita buat n kita rasa.

Bobo said... 27/5/12 3:30 AM

berdiam adalah lebih baik.. :) pandai betul mekna mengarang hihi

Selendang Merah said... 27/5/12 10:10 PM

nice sm suka..:))

Tinta Lana said... 27/5/12 10:51 PM

Salam.. baik..pasni lana nak diam..tulis entry pom tamo dah, hik3. Ngada betul,cettt.

#Agama pun menyuarakan, berdiam diri lebih baik. Berkata hanya bila perlu :)

[sutera kasih] said... 28/5/12 3:31 PM

diam itu kdg2 bgs dr bersuara :)

aReLaN said... 29/5/12 10:04 PM

yup.adakalanya diam itu lebih baik kan.hmmm

 
Top