28
Dkna Abza ^-^

Bahang pilihanraya makin hangat diperkatakan. Kalau tengok kat tv tu macam-macam provaganda politik. Parti tuuuuuttt kutuk parti tuuuuutt..yang tu hina yang nie...yang nie cakap yang tu macam ni macam tu. Pening-pening dengan politik yang dipolitikkan. 

Kalau ikotkan usia dkna, tahun nie dkna layak untuk mengundi. Ternyata lagi sekali dkna masih muda remaja. Itu pon selepas diumumkan oleh SPR sape daftar bulan Mac 2012 boleh mengundi untuk tahun nie. Terus jer p daftar,bukan jauh pon SPR dengan opis dkna hanya sekangkang kera. Disebabkan dkna daftar last minute, baru semalam dkna dapat cek status terbaru yang telah disahkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).  


undi aku tetap rahsia

Korang yang pernah mengundi tahun sebelum nie mesti dah tak sabar nak balik kampung pangkah undi kan? Apa pon, undian korang tetap rahsia. Apa yang dkna tahu, sape yang dah layak untuk mengundi tapi tak mengundi atau tak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang pengundi, dorang dikategorikan berdosa sebab kita wajib mengundi untuk memilih pemimpin kita. Dalam Al-Quran pon ada menyatakan perkara nie. Maafkan dkna dan perbetulkan dkna jika kenyataan dkna nie salah.

Renung-renungkan dan fikir-fikirkan. Harap kita semua buat pilihan yang terbaik. Ada mata tengok, ada telinga dengar, ada mulut diam, ada pen PANGKAH pemimpin pilihan korang dan pastikan pemimpin itu adalah yang terbaik untuk umat Islam dan rakyat Malaysia.


p/s : tarikh lahir tidak dipadam sebab korang dah tau umur dkna..nanti jangan lupa doakan dkna panjang usia yea.. :)


Post a Comment

Jajas said... 4/6/12 11:56 PM

wah...dh boleh megundi...jgn xklu mengundi...hehe

Gen2Merah said... 5/6/12 5:28 AM

dari dulu sampai sekarang saya tak pernah turun mengundi... wakakakaka... bertuah punya olang... hihihi

Pen Biru said... 5/6/12 8:02 AM

btol dkna..mulut tu kunci rapat2.xyahla nak bising canang 1 dunia..cukup masa kita PANGKAH

Kak Mahh said... 5/6/12 8:17 AM

Dah koen di g+

Eintan Nurfuzie said... 5/6/12 10:12 AM

HUHU.KEN UNDI POS SBB JADI KERANI MENGUNDI KAT TEMPAT LAIN..HUHUHU

Unknown said... 5/6/12 10:29 AM

pangkah jangan tak pangkah.. jangan pangkah semua sekali sudah.. undi rosak..hehe

miloaiskurangmanis said... 5/6/12 11:22 AM

tak lama lagi lah kot ye PRU ni..
dah bertahun2 mengundi
setiap kali tu lah jugak balik kampung utk mengundi...

LydSunshine said... 5/6/12 11:30 AM

Dan selepas mengundi, sila rahsiakan undi anda. Harap2 pemimpin yang utamakan Islam akan memimpin.

Jom Makan said... 5/6/12 12:46 PM

aku 2 tahun lagi bru bule daftar..hehe

Hafizin Jamil said... 5/6/12 2:55 PM

bgtau la pangkah apa..haha

pet said... 5/6/12 3:04 PM

waaa.. dh daftar.. pet smpai rini xdftar2 :D

Prettywrite said... 5/6/12 3:10 PM

yupp..pestaim nok ngundi..debar ssero..haha..tp tak tahu la bila tu..
pangkah2 lg ke pru13 ni?bukan guna cap jari dah ke?

Kazman / Sue said... 5/6/12 3:47 PM

bulan SEPTEMBER ni pilihanraya... maka sempat balik kelantan untuk mengundi....

Siap sedia semua untuk memenuhi tanggungjawab kita kepada negara....

nuyui a.k.a miss YUI said... 5/6/12 3:47 PM

yui xpernh undi lg..tahun ni insyaALLAH..

Bobo said... 5/6/12 3:57 PM

mari kita sama2 buat pilihan yg bijak :)

Elih Japahar said... 5/6/12 4:06 PM

Aku pun 1st time nak mengundi hehe..slmt mengundi ye

Kakzakie Purvit said... 5/6/12 4:28 PM

Undi memang rahsia dik tapi kena bijak agar pilihan menepati utk kebaikan dunia & akhirat...

Kakak dah 3 kali mengundi satu darinya sebab kematian...

Bulan Syurga Firdausi said... 5/6/12 4:39 PM

alhamdulillah...pas ni blh la mengundi ;)

Sarah Mnasir said... 5/6/12 6:06 PM

xcukup umor lagi nak mgundi.. hehe

ReramaBiru said... 5/6/12 6:59 PM

~yeay awk dah boleh mengundi..sy xckup umur lagi..hehe :)

The Fakhirin said... 5/6/12 7:59 PM

Selamat mengundi dengan penuh senyuman.

Leeza Dayasari said... 5/6/12 8:54 PM

terima kasih kerana berkunjung di tampat saya........
moga terus berhubung..

Rizki Pradana said... 6/6/12 1:12 AM

Nice blog sobat.. postingan2nya juga sangat bagus, menarik dan bermanfaat sakali..:)

terus menulis menulis yaa..^_^

oia salam kenal
kalau berkenan silahkan mampir ke EPICENTRUM
folloback juga ya buat nambah temen sesama blogger,,tukeran link juga boleh,,makasih..^_^

aksarafendi said... 6/6/12 7:28 AM

selamat mengundi...sya pun da laaayaaak sgt utk mngundi..hehe

aizamia3 said... 6/6/12 9:15 AM

kali pertama: tak sempat daftar (lagipun tgh sarat sangat)
kali kedua: kena demam campak
kali ketiga: insyaAllah.. tahun ni.. ;)

MizzTina said... 6/6/12 9:35 AM

akak xdaftar lgi.. kejam x??

kay_are said... 6/6/12 1:17 PM

taktau langsung nak undi sape.. rase macam same je mane2 pun... <-- dah boring ngan politik..

 
Top