23


Eh!! Baru dkna sedar yang bajet tahun 2013 akan dibentangkan hari Jumaat, 28 September 2012 jam 4.00 petang.  Patutla kat pejabat dkna nie ramai duk bisik-bisik pasal bajet. Oh!! Dkna ketinggalan rupanya. Baca emel jabatan baru tau yang Perdana Menteri akan umumkan berita gembira atau berita yang mendukacita buat kakitangan kerajaan.

Sedikit info yang diberikan didalam emel tersebut menyatakan bahawa stesen televisyen seperti RTM, TV3, NTV7, ASTRO, TV ALHIJRAH dan BERNAMA akan buat liputan siaran langsung. Pembentangan Bajet 2013 juga akan disiarkan secara langsung (webcasting) melalui Portal Bajet 2013.

Ok, selain tu jugak siaran langsung ni boleh dilayari melalui pautan dari Portal Perbendaharan Malaysia, Kastam Di Raja Malaysia, Bank Negara Malaysia, Suruhanjaya Sekuriti dan Lembaga Hasil Dalam Negeri.

Bagi Teks Ucapan Bajet 2013 dan Laporan Ekonomi 2012/2013 boleh dimuat turun dari Portal Perbendaharaan Malaysia. Kalau buka sekarang pon tak guna sebab teks ucapan nie akan dimuat turun selepas PM bentangkan bajet. Jadi, kalau sesiapa yang terlepas siaran langsung bolehlah muat turun kemudian baca sendiri apa yang dibentangkan.

Selamat menonton ;-)

NotaKaki :
Semoga baget kali ini mampu memuaskan hati semua.



Published with Blogger-droid v2.0.6

Post a Comment

Tukang Karut said... 25/9/12 10:08 AM

apa harapan pada bajet kali ni?

Rai Ourkizuna said... 25/9/12 10:40 AM

hmm..kurang mengambil tahu sebenarnya pasal bajet ni.. sebab belum pernah terasa mendapat benefit.. mungkin ada yang saya tak perasan kot..

Kazman / Sue said... 25/9/12 11:21 AM

dengar2x orang kerajaan yg najib nak naikkan lagi gaji .... masyukkkkk....

Dunia Realiti said... 25/9/12 12:44 PM

Ya, bajet ni lah yg tak sabaq nak dengaq haha..hopefully!

Sue PeLik said... 25/9/12 1:02 PM

tak sabaq nak tunggu bajet!@!!!

BeLLa said... 25/9/12 1:54 PM

kalau najib nak naikkan gaji alhamdulillah la muahahha

Anonymous said... 25/9/12 2:07 PM

utk orng gomen je lah ni hehehe

hazwan hairy said... 25/9/12 2:18 PM

xtgk kot..xdk apa2 pn tuk swasta..ahks

irsah imihar said... 25/9/12 2:45 PM

Thanks kongsikan info Dkna... walaupun bukan kakitangan awam namun e-mel pun dapat juga hehehe

Melastik Bintang said... 25/9/12 3:53 PM

tak sabar nak tungu ni...hehe

boni kacak said... 25/9/12 6:17 PM

haraplah br1m akan diberi setiap bulan..amin

khairul said... 25/9/12 11:05 PM

tiada harapan yg tinggi..pd kami pekerja swasta ni

Jajas said... 26/9/12 1:13 AM

setiap kali baget yg untung org kerajaan...padahal yg bg duit dari org swasta...

-meeSUPERGIRL- said... 26/9/12 2:00 AM

agak2 ap ye bjet kali neh .. haha

kak mah said... 26/9/12 5:34 AM

Apa yang menarik kali ni?

SWEETSYAZA said... 26/9/12 8:43 AM

for me, tiap kali bajet mesti senyum lebar2 puas2...hehe. tak sabar nak tunggu bajet 2013!!! saya pilih MALAYSIA!:D

C.M.A @ CikMoonAdnan said... 26/9/12 2:49 PM

hmmm kurang amek tau... tp..akan baca sepintas lalu je..kat newspaper..

LelakiSemalam said... 26/9/12 8:25 PM

ambil sahaja mana yang patut2...hehe

zacky786 said... 26/9/12 9:53 PM

waaa... xsempat ler..

fifie said... 26/9/12 11:17 PM

Patut la dengar orang dok discuss dalam blog pasal bajet 2013 nie. Nak mohon itulah inilah.

Anyway dkna thanks for following fie :D

Aien Alien said... 27/9/12 8:36 AM

tunggu bajet dibentangkan...hehe. lepas tu tunggu pula persidangan tak rasmi kat pejabat...kat kedai kopi.. kat pasar.. bajet sana sini.

 
Top