41
Jika bagi pilihan antara makan bersila atau makan atas kerusi yang mana korang rasa lebih selesa? Kalau dkna, tengok keadaan tempat dan situasi. Kalau tempat yang punyai ruang sempit, agak kurang selesa untuk makan bersila. Tambah pulak kalau lelaki yang bersila, pasti memerlukan ruang yang lebih besar.

Kalau perempuan lebih sopan dan ayu bila duduk bersimpul. Ala-ala perempuan yang sedang dirisik atau dipinang gitu. Biasanya kalau kedai makan memang disediakan tempat duduk dengan susunan meja dan kerusi yang dapat jimatkan ruang. 

Pernah korang jumpa ada yang makan sambil bersila diatas kerusi?



Atau korang pernah melakukan perkara yang sama? Haa..baik korang mengaku cepat sebelum terkantoi.  Mungkin lebih selesa bila dapat makan bersila walaupun atas kerusi. Tapi, tak sakit ke kaki bila bersila macam ni yea? 


NotaKaki :
Status yang di'hide' menjadi isu seseorang untuk tidak berkawan dengan dkna, kemudian pertikaikan apa yang Allah kurniakan kepada dkna buat dkna teramat sedih!


Post a Comment

Mira Adzlia said... 12/10/12 11:41 AM

sy pun kdg2 ske bsila ats krusi..hihi..kt umh slalu la..tp klu kt luar, ikt tmpt..klu cm terbuka sgt, segan gak..huhu

Melastik Bintang said... 12/10/12 11:42 AM

eh..tu pasti dekna kan...baik mengaku...yela tu..sebab tu muka sensored..hehehe...

nota kaki tu...redha dengan apa yang berlaku...manusia rambut sama hitam..hati lain-lain...kadang-kadang ada jugak rambut karat...

Nurul Aini said... 12/10/12 11:50 AM

Nenek saya selalu cakap..duduk atas kerusi pun kena bersila..hehe.


Nota kaki: Memutuskan silaturrahim itu adalah perkara yang dibenci oleh Rasulullah S.A.W. Tak apa, cik dkna, Allah maha mengetahui.

KuNanGKuNanG said... 12/10/12 11:52 AM

klu yg dok gitu awek kecik molek xpe, kene yg chubby cam sy ni xleh kot dok gitu.he3

Tentang Kita said... 12/10/12 12:03 PM

pernah buat before jumpa husband...bila kuar ngan husband b4 kawen dulu dia ada tegur pastu terus tak buat dh....macam x sopan gitu...

Cik Sara said... 12/10/12 12:08 PM

Saya pun kadang-kadang buat juga.. lebih selesa.. kalau tak bersila, kaki ni tak reti dok diam! nak menghayun je.. eheh.. ^^,

Mrs Lurve said... 12/10/12 12:15 PM

suka jgk, tp selalu wat satu kaki je letak ats kerusi, sblh kaki ag luruskan ke bawah..ntah..selesa pulak rasa

BeLLa said... 12/10/12 12:27 PM

hahahahha penah buat selesa kot,, haha

AlyzaFisol said... 12/10/12 12:36 PM

sye tengok keadaan n keselesaan...kdg duduk sopan je, kdg2 kaki silang, kdg2 bersila terus...hehehe...

anyway, jom la join GA sye...
http://www.alyzafisol.com/2012/10/anniversary-giveaway-by-alyzafisolcom.html

Leeza dayasari [santai leeza] said... 12/10/12 12:48 PM

haaaa.. kalau kedai mamak mmg leeza bersila. kalau kat restoran.. harap maaf.

Kakzakie said... 12/10/12 12:50 PM

Punca kakak suka duduk bersila walau di kerusi sebab masa mengandung anak sulung takut kaki bengkak kalau tergantung, masa kerja pun kakak bersila so jadi kebiasaan makan duduk kerusi pun bersila..

Falsya said... 12/10/12 1:01 PM

Alamak..kantoi sudah..itulah habit akak nie..tp tgk tmpt jugak..kalau makan kat tmpt2 mcm mamak ke ye la...tp kalau kat tmpt yg mahal2 skit mmg idok le nak wat perangai cenggitu..hehehe

pinky said... 12/10/12 1:14 PM

kdg2 mkn duk bersila jgk wlaupun atas kusi...huhuhu...

tiga minit said... 12/10/12 1:28 PM

macam tu baru feel kot makan...ok je kekadang buat gak tapi sebabkan kerusinya empuk...ada tilam lagi..hihi

Qhaifa Nur said... 12/10/12 1:45 PM

kalau makan luar x pernah duduk bersila macam tu, malulah pula...
tapi kat opis ada buat tapi ikut mood juga.......

boni kacak said... 12/10/12 1:56 PM

saya pula lebih selesa makan di atas riba..jadi, kena cari calon isteri cepat2 ni.hakhakhakhakhak

p/s : biarkan sahaja orang nak kata apa2.yang penting kita sendiri tau niat kita sendiri..biarkan orang nak menilai kt apa2 pun, yang penting Allah tau niat kita. :)

Aishah Jahirah said... 12/10/12 2:28 PM

saya pun buat jugak bersila atas kerusi,tp tgk tempat gak la.kdg2 sbb sejuk.hehee

pstt...bukan dia srg kwn dkna kan,ignore je,nanti ada la kesedaran tu..

Nurmujahidah Ismail said... 12/10/12 2:45 PM

kumngaku kupernah buat :D

mummamiahaha said... 12/10/12 2:55 PM

aku rajin gak duk sila atah kusi weh

Nyue said... 12/10/12 3:00 PM

nyue depend situasi/bentuk kerusi...tp mmg kerap bersila la...best apa..ikut keselesaan la...lagpn bwh meja so xkisah la...huhuhu

atuk said... 12/10/12 3:00 PM

Assalamualaikum Dkna

sesekali buat juga macam tu...

kak mah said... 12/10/12 3:27 PM

Best juga bersila atas kerusi...jom tidoq...rumah ciklong!

:: Mrs.Eady :: said... 12/10/12 3:53 PM

Mkn bersila lagi nikmat!

Sherwieyna Muzzawer said... 12/10/12 3:59 PM

sekali sekala makan bersila apa salahnye..hehe

fifie said... 12/10/12 4:10 PM

Fie selalu jugak buat macam tu. haha

Mila Ahmad said... 12/10/12 4:18 PM

saya selalu bersila kat kerusi ofis sebab kerusi kat opis tu besar !

Ema Blog said... 12/10/12 4:45 PM

tengah angkat tangan tanda mengaku ni...kadang-kadnag sebab tak tahan sejuk..tu yang elok angkat kaki naik atas kerusi

Elih Japahar said... 12/10/12 5:02 PM

Selalu nampak org makan duduk macam ni, duduk kat lantai je lah kalau nak duduk bersila sangat..pompuan lah yg suka duk mcm ni..laki tak pernah lagi..kihkihkih

Cikgu Ma said... 12/10/12 7:53 PM

dkna..akak selalu bersila macam ni kalo makan kt rumah..hihi...otomatik..kdg2 x sedar pun kaki dah bersila....tp kalo kat kedai atau restoren tak penah la...

Khalilah MNor said... 12/10/12 8:29 PM

Dkna, selalunya bila kerusi agak rendah, baru duk cantek kali bersila. Sbb lenguh la selalunya. Tgh exam pun pernah... *over kan* Tapi sendiri mau ingat, tak bolehlah bersila dgn pakai kain. Hehe

hnahdy said... 12/10/12 8:31 PM

haha pernah gak. lagi2 kerusi yang empuk. best kalau bersila or bersimpuh :P

..::..aRe-Na..::.. said... 12/10/12 9:25 PM

hehhehee..penah jgk,cepat2 ngaku hahaha

Bro Framestone said... 12/10/12 10:36 PM

Kena mengaku ke?

Ala nnt tengok la cara macam mane bro makan ek :)

Jajas said... 13/10/12 12:31 AM

rasanya kurang sopan kot klu besila atas kerusi...lg 1 akan menjadi perhatian org lain...

scha cha said... 13/10/12 3:06 AM

sy mmg ska duduk bsila atas kerusi..
even kat pizza hut pown..
hehehe

nk sihat, kurus, gmok, cntek or jana pendapatan? contact me! :)

akubiomed said... 14/10/12 9:14 AM

Saya mengaku ada juga buat. Ha..ha..

Zura said... 15/10/12 11:02 AM

kalau kaki lenguh selamber je bersila..kat opis nie pun buat je cm tue..

IDAZS said... 15/10/12 11:13 AM

selalu juga wat gini, tp ikut tempat (suasana kedai tu) hihihihi..

Salam kenal :)

Nur Azila said... 15/10/12 9:33 PM

zila pernah buat.. kalau kt umh selalunya akn bersila atas kerusi.. klu kt luar pula.. bersila bila tempat tertutup, tak ada orang nmpk.. sbb bila bersila lebih selesa berbanding kaki letak bawah..

Hazmin Hamudin said... 15/10/12 11:11 PM

Saya memang selalu makan bersila di atas kerusi. Terasa lebih selesa. Biarlah apa orang nak kata, janji kita selesa. Haha.. Kampung betulkan.

 
Top