30
Assalamualaikum...selamat pagi adam dan hawa. Bangun pagi tadi dengan keadaan cuaca yang sejuk sampai ke tulang halkum putih..nak mandi pon macam tak nak jer. Kalau sejuk-sejuk macam nie, ambik air nak basuh  muka pon dah jadi gaya P.Ramlee, hanya guna hujung jari jer kan.

Ok, nak bercerita pasal gaya bertudung, dkna lebih suka gaya yang ringkas jer. Kalau nak pakai selendang kemudian lilit-lilit kepala tu dkna akan buat 2 atau 3 kali. Kadang-kadang sampai 10 kali pon ada juga. Mungkin dkna tak terbiasa dengan gaya tersebut dan mengambil masa yang lama untuk berhias. Bila tengok gadis lain bergaya dengan pelbagai fesyen, dkna suka sangat. Hanya orang yang sabar jer boleh melilit-lilit nie. 


*Gaya sebegini lebih sesuai dengan tudung bawal.

Kononya nak cuba gaya seperti gambar diatas dengan mengenakan tudung yang berbunga-bunga. Keluar rumah dah rasa 'ok' dan selesa untuk tempoh lebih kurang 2 jam. Kemudian dkna terus bertukar dengan gaya bertudung seterusnya.





*Bukan sesuatu yang pelik bila masuk tandas kemudian snap gambar sendiri. 

Dengan gaya ini, dkna lebih selesa dan yakin untuk jumpa jejaka-jejaka kacak. Opss!! nak tau siapa mereka? Tunggu cerita seterusnya. 


NotaKaki :
Tahniah buat pasukan bola Negeri Kelantan diatas kemenangan Piala Malaysia. Alhamdulilah.


Post a Comment

atuk said... 22/10/12 8:01 AM

Assalamualaikum Dkna

cantik bilik air.....

Mk Syahir said... 22/10/12 8:02 AM

wah..nak jumpe sape 2?xajak pon :p

Kakzakie said... 22/10/12 8:26 AM

Tudung bawal memang selesa dipakai sebab tak panas. Tapi kalau kakak pakai tak adalah nak melilit bagai dkna.. dah tak rajin.

Jajas said... 22/10/12 8:49 AM

org yg lawa pakai ape2 pon nampak lawa...kn?heheh

Hidayah said... 22/10/12 9:29 AM

haha...awak pakai cemana pun cantik..
cpt cpt udload picca..tak sabar nk tengok...! tak sabar sgt2...~hehe`

Tukang Karut said... 22/10/12 10:03 AM

Awak lagi cantik dari tudung...

Qhaifa Nur said... 22/10/12 10:09 AM

dari dulu hingga kini selesa dgn tudung bawal....
nak lilit fikir dulu....
comey dkna hari ini.....

hazwan hairy said... 22/10/12 10:12 AM

smple2 sudah kan..cun depa ni... :-)nnti jmp hery lak..muakakaka

Melastik Bintang said... 22/10/12 10:13 AM

untung ler dekna...kekekeke....

Rai Ourkizuna said... 22/10/12 10:14 AM

kalau orang comel lilit macam mana pun nampak comel..hehehe..

hazman aka species1980 said... 22/10/12 10:24 AM

hehehhee....adalah suatu yang agak pelik kalau lelaki / jejaka amik gambar dalam tandas ....

hafizrahim said... 22/10/12 10:40 AM

dkna, amik gambar dalam toilet sebab frust kitorang amik gambar dengan Hanis hari tu ke?..hehehehe

Entri terbaru Hanis Zalikha – Kalau Ada Jodoh Tak Kemana

Cik Nurul Siezuka said... 22/10/12 11:24 AM

Cantiknya DKNA... :)

Mooniqueen said... 22/10/12 11:27 AM

Betul tu... Kalau boleh paling simple la Tudung yg nak dipakai.. Kalau ade anak lagilah kene cari paling sesimplenya... Takde makne nak lilit bagai... ;)

Kak Mahh said... 22/10/12 1:18 PM

Mujur khabar cepat kalu dok tok comeylah dio

-gedek! said... 22/10/12 1:20 PM

First time tengok dalam toilet pompuan.... haha!

UniMeOw said... 22/10/12 1:34 PM

hehe uni dulu rajin gak lilit2..skg dh kurang rajin..lalala~

Lina md. munir said... 22/10/12 3:40 PM

Berlilit ke, berpusing ke, tudung bawal ke..Dkna tetap comel juga.

maszull said... 22/10/12 4:10 PM

assalamualaikum dkna....mcm fesyen boleh dibuatkan...:)

♥ CIKZEK ♥ said... 22/10/12 5:06 PM

dkna pakai ape pon cntik :))))

Aishah Jahirah said... 22/10/12 5:21 PM

yg penting kita selesa cara kita pakai tudung...

KiD said... 22/10/12 8:54 PM

comey nyaaaa.. mek jangok deh.. hahahaa.. Kecek molek dok ambo nih?

Nur Fauzi Bassar said... 22/10/12 9:00 PM

waa..bahaye ni. ade orang angau tengok gambar nanti.

khairul said... 23/10/12 12:39 AM

hu ..sapa jejaka2 tu Dkna

boni kacak said... 23/10/12 2:31 AM

next entri please!!! hahahaha.. :P

Anonymous said... 23/10/12 12:41 PM

wah cantik tu!

Namee Roslan said... 23/10/12 3:40 PM

dkna! buat la turorial tudung !hehe

Namee Roslan said... 23/10/12 3:41 PM

dkna! buat la turorial tudung !hehe

najihahfara said... 24/10/12 3:18 AM

pakai ikut selesa. x kisah nk pakai mcm mana janji aurat terjaga

Myra Jay said... 24/10/12 10:22 AM

Hheee, MJ salah seorang peminat tudung bawal, pakai macam selalu je, malas nak gaya2 lain dan malas nak ikut pesyen walau hati nak sangat mencuba ;D

 
Top