44
Jangan terperanjat dengan tajuk entry kali ini. Memang betul terjadi depan mata dkna. Percaya atau tidak? Lihat gambar yang sempat dirakam.

Jurugambar hanya nak cuba angle baru, nak lihat macam mana hasil gambar diambil dari angle atas ketika turun escalator. Muka dkna pon belum bersedia apatah lagi setting kat kamera yang jelas ternyata gambar kelihatan kusam. Tapi dari belakang pastinya gambar menarik.


Apa yang jurugambar nampak, seperti apa yang korang nampak sekarang remaja bercumbu di tempat awam. Tanpa memberi isyarat seterusnya, jurugambar merakam aksi propa untuk buktikan bahawa mata tak menipu.


Tapi sayangnya gambar yang bikin propa tak sempat diambil dengan jelas. Mungkin kaki remaja tu dah cecah ke bawah. Escalator dah hampir sampai ke penghujungnya maka muka mereka berdua dijarakkan. Memang memalukan bila aksi mereka dirakam dan mereka tanpa segan silu bercumbu di tempat awam.

Bukan niat nak menjatuhkan maruah sesiapa ataupun nak mengaibkan sesiapa, gambar ini untuk peringatan kepada remaja diluar sana supaya lebih sopan dan hormat orang sekeliling bila berada di tempat awam. 


NotaKaki :
Remaja melayu dan usia lingkungan awal 20-an.

Post a Comment

Nizam Ijam said... 7/10/12 2:29 PM

amboi... jahat tol photographer..haha

aizadalias said... 7/10/12 2:43 PM

rejam sampai mati je..

Khairul Zamri said... 7/10/12 2:49 PM

die syg sgt tu..

masterzuheir.com said... 7/10/12 3:04 PM

nseb baik tapaki tudung.klu pakai tudung maruah jatuh gila2.mmg reject habis lah.

Lyssa Faizureen said... 7/10/12 3:20 PM

gila rahhhh . macam-macam wohhh !!

kak mah said... 7/10/12 3:22 PM

JANGAN TIRU AKSI INI!

Nor Zilla Sensei said... 7/10/12 3:22 PM

xkan diorang tu xnampak dqna ade kt situ..isk3. tempat awm tu

Anonymous said... 7/10/12 4:12 PM

candid oh yeah .. nasib baik gambar kabur .. kantoi ..

kaizen said... 7/10/12 4:26 PM

bhye dak2 skang....

fifie said... 7/10/12 4:48 PM

Hurmmmm budak sekarang malu tu dah tertinggal dekat rumah kot.

org muo said... 7/10/12 6:20 PM

anak melayu ke tu...budak2 ni dah lupa harga & maruah diri lupa ibu bapanya... lupa segalanya

Anonymous said... 7/10/12 6:43 PM

salah mereka atau salah ibu bapa atau salah masyarakat??? :P

new hope said... 7/10/12 6:59 PM

salam,

ish ish ustaz ustazah makin banyak kat sekolah, dulu sorang je satu sekolah, tapi akhlak makin merudum.. hairan

KILK Uganda belajar cegah rasuah dari Malaysia kakaka

Leeza dayasari [santai leeza] said... 7/10/12 7:02 PM

haizzz..... payah lorh..

Azriff Aziz said... 7/10/12 7:23 PM

perghhhhh.. minum air dapat gelas. hehehehehe

dkna kasi sound la jauh2. or bukak al-quran dalam fon sambil lalu tepi dia. hehehehe

lepakk.com said... 7/10/12 7:34 PM

Ishk makin berani la remaja skrg ni...wajib kawen da tu

Jajas said... 7/10/12 8:22 PM

terok betol meraka itu...

shinji izac said... 7/10/12 9:25 PM

nasib baek bukan gmbar aku...
eh, eh... silap2.. :P

hish..kalo ye pun, kawen la dulu, pastu g cium kat umah..
xyah wat kat public..

khairul said... 7/10/12 9:41 PM

kena kawen cepat2 tu..x thn daulat dah hahaha

najihahfara said... 7/10/12 9:53 PM

opsss!
menyelam sambil minum air tu

maszull said... 7/10/12 10:21 PM

assalamualaikum dkna...takutnya remaja sekarang ni ditempat awam pun boleh buat perkara yg kurang elok mcm tu...:)

LelakiSemalam said... 7/10/12 11:44 PM

cinta la namanya...

shiQin Az said... 8/10/12 1:53 AM

itu xpe lagi kat mall..there's one time i nmpk ade laki nie raba breast awek die dkt cafe asrama aku..best x..
haaa, xterkejut aku punyer berok..

boni kacak said... 8/10/12 7:40 AM

makin menakutkan zaman sekarang ni. dah makin berani. tempat terbuka pun berani...

Bro Framestone said... 8/10/12 7:46 AM

Nak kiss gak macam tue....

Ada yang sudi nak amik gambar xx?

C.M.A @ CikMoonAdnan said... 8/10/12 9:32 AM

huhuhuhu... remaja zaman sekarang mmg teruk.... tanpa segan silu bercumbu di tempat awam

Kakzakie said... 8/10/12 10:47 AM

Tidak kiralah ditempat awan atau di mana saja bahawa rokib dan Atid sentiasa mencatat perlakuan kita.

Ingatlah adik-adik, anak-anak dunia ini tak kekal lama ye sayang. Taubatlah...

Mummy Akmar said... 8/10/12 10:48 AM

Maksiat tanpa segan silu..

KhaiRin : anies said... 8/10/12 10:59 AM

knpae x d blg kn je kasut kt depa tu

Honeylizious Rohani Syawaliah said... 8/10/12 1:15 PM

salam kenal dari Pontianak, Indonesia.

ternyata semakin banyak remaja yang melakukan hal yang seperti ini. Lama-lama semakin terbiasa jadi banyak yang mengikuti.

saya ingin bertanya satu hal, apakah hanya saya yang merasa kalau blognya terlalu berat hingga saya harus menggunakan tampilan mobile untuk membacanya karena blognya tidak mau digeser ke bawah

Anonymous said... 8/10/12 1:51 PM

mcm2lah remaja skang ni

Ema Blog said... 8/10/12 4:01 PM

takut dgn zaman remaja skrg... muga dijauhi perkara ini dari anak-anak yg kini sedang membesar

mama aryan said... 8/10/12 4:33 PM

remaja zaman skrg mmg berani..moga2 anak2 akak dilindungi dari semua tu..

hazwan hairy said... 8/10/12 6:22 PM

bdk2 la ni mmg cmni..haha...terukkk

Elih Japahar said... 8/10/12 7:27 PM

Gambar yg diambil kena pada masanya haha..budak remaja yg baru belajar erti hidup, tapi ajaran tak betul..ingat ni kat oversea ke...hermmm

Namee Roslan said... 9/10/12 11:27 AM

apaa daaa. nak naik escalator pun berkepit macam tu. nant tersepit baru tau. hehe

Aishah Jahirah said... 9/10/12 5:41 PM

ish xsenonoh...

Melastik Bintang said... 11/10/12 9:30 AM

haha..dkna...sengaja je amik gambar berlatarbelakang kan view yang menarik...elok sekeh je mereka...

Mohd Shafwan said... 14/10/12 10:29 AM

ALAMAK..KANTOIII

titan said... 22/10/12 1:33 AM

bukan orang banting kan??

Mk Syahir said... 22/10/12 8:04 AM

erkk..macam tu pon ada..huhuhu manusia2

AmyZana said... 3/11/12 10:50 AM

Tapi kita pun tak boleh cepat jump to conclusions. Manalah tahu dorg dah kahwin ke kan? Tapi kalau ya pun dah berkahwin rasanya tak perlulah bercumbu di khalayak. Tak sopan. Tapi andainya mereka berdua nih belum kahwin, semoga Allah buka pintu hidayah utk mereka berdua ._.

 
Top