22
Bagi peminat sup tulang pasti tau dimana lokasi yang menarik untuk menikmati hidangan tersebut. Warung Dusun Gear Box yang terletak kat Bangi merupakan lokasi yang paling dekat untuk dkna jejaki. Kalau teringin makan, terus ke sana.
 
Semalam sempat menikmati hidangan Gear Box bersama-sama keluarga. Maklumla, mak baru sampai dari kampung, bawak mak makan-makan kat sana. Jarang-jarang sekali ubah selera mak dengan hidangan gear box.
 
 
 
 
Bila dah meningkat usia sudah pastinya banyak pantang larang ketika makan, terlebih makan daging nanti lain pulak jadinya. Walaupun tak makan banyak, cukuplah sekadar dapat 'rasa'. Selera orang tua ni pon dah tak sama macam kita yang masih muda. Terlebih pedas pon tak boleh, terlebih masin pon tak bolah juga. Seusia macam nie kesihatan yang diutamakan.
 
Hari nie nak bawak mak jejalan kat sini. Bukan senang mak nak datang sini, itik, ayam, lembu, kerbau jugak jadi alasan mereka. Alasan yang wajib bagi golongan seusia mereka. Sekali dah 'terlepas' dari kampung, dkna kene 'ikat' mak untuk beberapa hari kat sini. Ni taktik kami adik beradik.. he he he hehe
 
 

Post a Comment

hnahdy said... 17/11/12 9:51 AM

cmna nak makan sup ni..pakai straw plak tu..

maszull said... 17/11/12 9:54 AM

assalamualaikum dkna...mesti dkna seronok bila mak datang melawat yer...:)

Kakzakie said... 17/11/12 9:55 AM

Begitulah Dkna kalau boleh kita nak mak-ayah kita selalu berada di samping tapi apa daya mereka suka duduk rumah sendiri.

Hari ini bawa mak jalan lagi mestinya:)

akubiomed said... 17/11/12 10:33 AM

Pekena sup gear box mahu terangkat. Musim sesuai untuk panas badan ketika musim hujan.

Fendy said... 17/11/12 10:36 AM

sedap ni...

Mummy Akmar said... 17/11/12 10:38 AM

Kawan saya suka pegi makan sup gear box bangi ni..takpernah pegi lagi...

Anonymous said... 17/11/12 12:02 PM

fuhh ~ time raya aji ari tuh x merasa sup gearbox.. ley la cuba kt sni plak...

-gedek! said... 17/11/12 3:20 PM

Jangan la 'ikat' mak tu... kesian dia... Kunci je pintu...

haha

etuza said... 17/11/12 5:03 PM

very delicious..terliur jga ni ya..hehehe..

Leeza dayasari [santai leeza] said... 17/11/12 5:58 PM

pergh sedap giler... ok fine. i nak pg makan rendang di dapur.. tetiba lapar. hihok

khairul said... 18/11/12 3:39 PM

perghh jenuh

lega dh setel semua .http://gilamodified.blogspot.com/2012/11/selesai-sudah-show-off-harini.html

QA's ~ mamapapa said... 18/11/12 3:44 PM

yummeyhhh!!!mmg sedapkn sup gear box ni :)

hafizrahim said... 18/11/12 6:41 PM

bestnya sup gear box..dkna makan tak hajak..hehehe

entry terbaru : Dua Kemalangan Dalam Tempoh 1 Hari

ieda said... 18/11/12 7:16 PM

org tua dik .. kita pun akan tua .. kadang2 tuu bila kenangkan org tua nie .. sedihh aje .. duk fikir , aku dah tua sok2 macam mana agaknyee ..
siann macam ayah akak , sop2 nie bukan boleh makan sgt .. kami anak2 yg sekat .. nak jaga kesihatan dia .. sayuu aje bila dia sekadar melihat menu2 macam nie ..

sedapp kalau cicah roti nie ;)

ciksengeh :D said... 18/11/12 9:13 PM

sedapnye nampak .. tak pernah lg ke sini .. selalu pergi kt rstoran sup urat keting je .. hehe

aini shahroni said... 18/11/12 11:30 PM

lai lai lai..
restoran tu wujud sejak saya kecik lagi..
slalu gak gi makan kt situ..
nyum nyum..
tpi skrg dh jrag2..
ada org tue dh xleh makn bnde2 mcm tue..
mklumlah nk kne jgn kesihatan..
muhehehe..

from::Arkitek Hati::

YaNa Yassin said... 19/11/12 7:38 AM

Sedap nya dapat makan sup, YY punya fv, kalau sup teruja giler makan, plus kalau air tangan ibu,.. ya ampunnn sedap bangat.

shraqs said... 19/11/12 3:55 PM

Dapat pekena sup gear box di Warung Dusun ni memang terbaik... dekat je ngan rumah ni. :)

Ema Blog said... 19/11/12 4:56 PM

sedut pakai straw lagiii..

hazman aka species1980 said... 20/11/12 12:07 PM

sungguh menarik nie.... kalau makan panas sedap woo.... tapi cicah ngan roti benggali pun okey rasanya

Melastik Bintang said... 20/11/12 12:46 PM

pergh.. dkna.. dah nak kawin ni sudah pandai kena sup gear box..kekeke

ohcikgu said... 21/11/12 11:32 AM

larat ke makan nih??

 
Top