10
Malaysia memang terkenal dengan pelbagai jenis perayaan dan setiap perayaan yang disambut kat Malaysia semestinya amat meriah sekali. Dengan slogan 1 Malaysia melambangkan rakyat di Malaysia semua bersatu hati tak kira bangsa dan agama. Hari Deepavali  atau lebih dikenali dengan 'Pesta Cahaya' dan disambut untuk sekian kalinya pada 13 November 2012 dan pastinya ia adalah cuti umum.
 
Kalau tiba jer Hari Deepavali sudah pastinya dkna dapat tengok pelbagai-bagai hasil lukisan yang dihasilkan dari beras. Sungguh kreatif dan dkna yakin setiap lukisan beras tu memerlukan kesabaran yang tinggi. Bukan senang nak buat lukisan beras, kadang-kadang dkna sanggup tunggu mereka menyiapkan hasil lukisan tersebut. 
 

Petang tadi dkna sempat rakamkan gambar terbaru hasil lukisan beras yang di pamerkan kat lobby SACC MALL. Sungguh cantik kan? 
 
Ok, bagi sesiapa nak join sambutan Hari Deepavali yang dianjurkan oleh Petronas pula boleh ke Galeri Petronas di KLCC. Banyak aktiviti yang akan berlangsung sepanjang tempoh Pesta Cahaya seperti tarikh berikut :-

8th Nov 2012 (Thursday)
Henna Drawing - 12.00pm
Classical Indian Music - 6.00pm

10th Nov 2012 (Saturday)
The Art of Wearing Indian Costumes - 12.00pm
The Art of Kollam - 3.00pm
Classical Indian Music - 6.00pm

11th Nov 2012 (Sunday)
The Purity of Oil - 12.00pm
Henna Drawing - 3.00pm
Classical Indian Music - 6.00pm

13th Nov 2012 (Tuesday) DEEPAVALI DAY
Henna Drawing - 12.00pm
Classical Indian Dance - 3.00pm
The Art of Kollam - 6.00pm

15th Nov 2012 (Thursday) AWAL MUHARRAM
Classical Indian Music - 12.00pm
The Purity of Oil - 3.00pm
The Art of Wearing Indian Costumes - 6.00pm

17th Nov 2012 (Saturday)
The Art of Kollam - 12.00pm
Henna Drawing - 3.00pm
Classical Indian Dance - 6.00pm

18th Nov 2012 (Sunday)
Classical Indian Music - 12.00pm
The Art of Wearing Indian Costumes - 3.00pm
The Purity of Oil - 6.00pm

20th Nov 2012 (Tuesday)
Classical Indian Dance - 12.00pm
Henna Drawing - 6.00pm

22nd Nov 2012 (Thursday)
The Art of Kollam - 12.00pm
The Art of Wearing Indian Costumes - 6.00pm

24th Nov 2012 (Saturday)
Classical Indian Music - 12.00pm
The Purity of Oil - 3.00pm
Classical Indian Dance - 6.00pm

25th Nov 2012 (Sunday)
The Art of Wearing Indian Costumes - 12.00pm
Henna Drawing - 3.00pm
The Art of Kollam - 6.00pm
 
Ini merupakan upacara tradisional bagi perayaan ini. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk memeriahkan sambutan Pesta Cahaya. Dkna ucapkan "Happy Deepavali" untuk semua rakyat Malaysia.

Jom saksikan tayangan ini.
 
 
Ini pula tanda sokongan daripada selebriti Sharifah Amani.
 


Post a Comment

maszull said... 13/11/12 8:12 PM

Assalamualaikum dkna...menariknya best gak ni kalau dpt tengok...:)

boni kacak said... 13/11/12 8:36 PM

happy deepavali dekna :)

Herma Julianny said... 13/11/12 8:42 PM

suka tengok kholam...
cantik kan???^__^

akubiomed said... 13/11/12 8:44 PM

Hebah seni kolam yang dihasilkan. Saya pernah melihat kolam gergasi di KL Sentral beberapa tahun yang lalu.

KiD said... 13/11/12 8:54 PM

nak muruku... nak muruku!! hehehehe

hatiputera said... 13/11/12 9:10 PM

Rakyat Malaysia kita memang kreatif dan inovatif kan.

beckhrooy said... 13/11/12 10:56 PM

selamat hari Deepavali kepada semua

♥ Nana BamBam ♥ said... 14/11/12 1:04 AM

cantik hiasan kolem tu..huhu

fifie said... 14/11/12 1:55 AM

Bestkan duduk kat luar, macam macam ada dan setiap kali ada perayaan mesti disambut dengan meriah beza dengan Kelantan. Hehe

 
Top