0
Sebelum korang Semak Saman AES, minta tolong Thumbs Up untuk Bro Framestone dulu. DONE!






Alhamdulilah...hari ini bonus dah masuk, gaji pon dah masuk. Tengok dalam akaun ternampak jumlahnya berbeza dari kebiasaan hati pulak terdetik nak semak saman AES. Risau jugak terkena saman semasa perjalan dkna ke SINI tempoh hari sebab perjalanan tu makan masa lama dan terkejar-kejar dek masa. Main nak pecut jer waktu tu.


Apa Itu Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES)



Ada beberapa cara untuk semak saman secara online atau offline. Paling senang dan cepat secara online, masa pon tak panjang, tekan-tekan dapatla tau kena saman ke tak. Ok, korang boleh pilih kat sini cara nak semak saman masing-masing.

1. Melalui MyEg Service.

2. Melaui Rilek (Rangkaian Interaktif Laman Elektronik Kerajaan)


Pilihan lain pulak melalui SMS dan pastikan telefon korang ada duit atau talian tak dipotong yea. 

1. Taip POLIS SAMAN [No. Kenderaan] hantar ke 15888
  • caj untuk setiap SMS yang dihantara akan dikenakan sebanyak RM 0.20.

2. Taip POLIS SAMAN [No. Kenderaan] hantar ke 32728.
  • caj untuk setiap SMS yang dihantara akan dikenakan sebanyak RM 0.50.


Nak bayar saman tu lebih susah dari nak semak saman. Fuh! selamat duit BONUS dkna kali ini. Saman clear! :)


Post a Comment

 
Top