0
Dah sampai penghujung tahun 2013, hanya tinggal beberapa hari lagi nak menjengah ke tahun baru, 2014. Bagi kakitangan awam, pembayaran gaji bulan Disember lebih awal dari kebiasaan sebab sambutan hari natal. Esok dah pasti pesara kerajaan yang dapat pembayaran awal, kemudian kakitangan awam yang lain.

Jadual pembayaran gaji tahun 2014 pon dah dapat, boleh tengok kat bawah ni.





Bulan Oktober dan Disember 2014 jer kakitangan awam dapat gaji lebih awal dari kebiasaan. Bulan-bulan lain, tunggu jer pembayaran seperti biasa. Bulan Julai 2014, Hari Raya Aidilfitri pon gaji tetap masuk seperti jadual kebiasaan.

Dah boleh merancang bajet tahunan lah yea, mana duit nak bayar tol yang akan naik Januari 2014, mana nak bayar hutang kereta, ptptn, hutang sana sini. Bajet untuk kelahiran baru, bajet raya dan macam-macam bajet lagi. Ok..selamat membuat kira-kira semua.


Post a Comment

 
Top