0
Sedar tak sedar dah 5 bulan usia Mikhail. Fuh! lagi 3 minggu dah masuk 6 bulan Mikhail..haa..kalau nak kira hari memang cepat jer masa berlalu. Sedar tak sedar jugak, dkna dah 5 bulan tak minum ais. Gigih tahan nafsu serakah tau ! muahahahaaaa.



Kat rumah, air sejuk dalam peti ais hanya untuk suami je. Dkna? ermm..masih mampu bertahan tanpa minum air sejuk. Pergi kedai makan pun masih lagi bertahan dari order minuman sejuk. Kononya nak jaga badan...hihii..

Orang tua-tua cakap, berpantang waktu muda untuk kebaikan hari tua. Kesannya tak nampak sekarang tapi bila dah cecah umur 40 tahun keatas, baru nampak kesannya. Ermm..mungkin sakit-sakit badan la kot sebab ais kan sejuk. Kawan pulak pesan, kalau boleh berpantang ais selama setahun pun dah cukup bagus. Haaaa..berbaki lagi 7 bulan nak cukup setahun, mampukah diri ini bertahan? heheee.. tunggu la nanti. Tengok keadaan yea ...

Macam mana pulak dengan pengalaman korang ? Berpantang hingga anak usia berapa bulan?

Post a Comment

 
Top