9

Akhirnya berjaya jugak buat pulut mangga sendiri kat rumah..heheheee. Ni gara-gara Pulut Mangga Di Ayer8. Gigih cari buah pelam yang manis dan lemak berkrim. Mencari kat pasar borong Selangor, tak ada buah yang berkenan di hati. Kebanyakan buah tak masak lagi. 

Kemudian singgah kat Pasar Presint 8. Haaaa..kat sini boleh cuba macam-macam jenis buah. Grrrr.. kenyang makan buah..hehee.. Lupa lak nama pelam ni jenis apa, tapi rasanya manis. Balik rumah, gigih pulak masak pulut. Fuh ! Kali pertama masak pulut.. sebelum ni asyik makan yang dah siap mak masak je..hehehe.

Kemudian goreng bijan. Ini pun kali pertama goreng bijan...hahaha. Tanya Cikmat Gebu macam mana nak goreng bijan. Katanya goreng tanpa minya dengan api perlahan. Menjadi jugak bijan ni, tak hangit..hehehehe. Dan last sekali baru masak santan.

Dah siap semuanya, boleh makan dengan hati yang tenang..hehehe. Banyak pulak rasanya pulut kat rumah tu, korang nak rasa? Sila singgah rumah Dkna, kita habiskan sama-sama. Nak makan pulut durian pulak...ermmm.. akan datang kita buat pulut durian, tukar buah jer pun.



******************************************************************************



  • Dkna menerima bayaran ANSURAN untuk pembelian Ephyra !!
  • Harga promosi lebih murah dari harga pasaran.
  • Pastikan korang beli Ephyra Original dari dealer yang sah dan berdaftar sahaja
  • Hubungi : 017 221 7636 untuk keterangan lanjut. 

Post a Comment

Sue Sopian said... 4/3/15 8:03 AM

dkna!!!!

nak!!! sedapnye... aduyai.. dah la dulu2 pegi outstation ke utara tak pernah kena time mangga harum manis.. uhukkk..

post ke bangsar sket.. hahahah

Nuriesya Nadia said... 4/3/15 9:16 AM

Wah ! Sedapnyaaa. Kalau kita balik Putra harini kita singgah. Amboii. Hahahaha.

y i e n said... 4/3/15 9:23 AM

alamakkkk sedapnyer.. kecur air liur dah ni, hahaha~

Kakzakie Purvit said... 4/3/15 11:42 AM

Buat sendiri memang puaslah makan berbanding kalau beli ciput aje..

Kak Mahh said... 4/3/15 8:16 PM

Bila nak buat lagi?

Kak Mahh said... 4/3/15 8:16 PM

Sedaplah tu abi...woww

Suria Amanda said... 5/3/15 3:58 PM

Nasib baik akak x leh mkn pulut....

Jennifer Barnett said... 27/12/19 3:16 PM

Well being and Protection from the afflicted individual: it is a simple gain for almost any health-associated heart. Plastic surgeons typically concentration a lot on the looks and leave right behind this vital component of health care practice, nevertheless. Bano Bagi is a medical center that upholds the humanistic ideals and does its safer to believe responsibility for the patients’ security and health: in breast surgical procedure.

 
Top