5
Lazz Susu Kambing Bantu Tambah Tenaga | Siapa kat sini minum Lazz Susu Kambing ? Angkat tangan...hehehehee.. Seperti yang aku pernah kongsi dengan korang beberapa bulan lepas. Haaa... boleh rujuk kisah aku dengan Lazz Susu Kambing Sesuai Untuk Ibu Menyusu, kali ni aku nak share pulak kisah lain disebalik susu kambing ni. Kalau sebelum ni aku sangat fokus untuk breastfedding jer, rupanya banyak kelebihan lain yang ada dalam susu ni. 

LAZZ SUSU KAMBING JADI PILIHAN

Kenapa jadi pilhan aku ? Haaa.. kali ni stok tambah untuk perisa asli dan kurma. Rasa lebih kurang sama jer untuk perisa ni. Tapi aku suka campur perisa asli tu dengan lazz choc atau milo. Heheeee.. Korang pernah campur camni tak ? Apa kata korang cuba macam aku buat. Nikmatnya lain maaachhhaaaammmm. Sedap !


Aku campur tak ikut sukatan pun. Kebetulan kat dapur ada separuh lagi Lazz Choc dalam tupperware, jadi aku buka jer Lazz Asli campur dalam bekas tu. Dan hasilnya....taaaraaaaaaaaaa. Rasa lemak manisnya ya ampun. Sedap..serius sedap. Bancuh pulak dengan air panas, nikmat wey. heheee. Kalau dah habis stok Lazz Choc ni, aku campur dengan milo. Tapi rasanya tak lemak manis macam campuran sebelum ni. Alaaa..korang cuba la yea. 

Untuk Lazz Choc campuran Lazz Asli ni aku selalu minum waktu malam. Entah kenapa, aku suka waktu tu. Kalau waktu pagi sebelum pergi kerja, aku akan bancuh Lazz Cafe. Kongsi 1 gelas dengan suami. Sweet tak kami ? hihiiiii.

LAZZ SUSU KAMBING BAGI TENAGA SEPANJANG HARI

Sebenarnya sekarang ni aku sedang gigih menghabiskan puasa yang tertinggal tahun lepas. Kebetulan aku bersalinkan Muqri tu sebelum bulan Ramadan, secara tak sengaja aku tak puasa sebulan...hahahaa. Seronok tau berpantang dalam bulan puasa bila waktu berbuka tu korang meleleh air liur tengok juadah berbuka yang mampu buat korang menyumpah ! Hahahaaa, Ok, lepas ni tak nak bersalin time gitu.. 


Pada mulanya aku tak sedar yang susu kambing ni bantu aku bagi tenaga ketika aku berpuasa. Penat jugak rasanya berpuasa sambil mengumpul stok EBM untuk anak ni. Dah beberapa kali aku perasan kalau waktu aku sahur tak minum susu kambing ni, tengahari aku dah mula rasa penat. Petang ulak dah memang tak larat sangat, bertambah rasa penat bila Muqri nak direct feeding. Ya ampun.

Lepas tu stok EBM pun tak meriah sangat. TAPI bila aku sahur dengan Lazz Susu Kambing, secara tak langsung aku rasa lebih bertenaga. Tengahari aku sempat balik rumah, kemas rumah dan sediakan bahan-bahan untuk berbuka puasa. Stok EBM pulak kekal sama macam aku tak puasa. So far, sepanjang aku minum susu lazz ni, alhamdulillah ada nampak perubahan tu. 

Lazz Susu Kambing ni sesuai untuk aku dan anak. Bagi yang belum mencuba, korang boleh dapatkan info mengenai Lazz susu kambing ni di laman sesawang berikut :


Facebook LAZZ Susu Kambing
Instagram LAZZ Susu Kambing HQ
Tel : 013-3083354 | 018-2777290



Post a Comment

Lisa Nurulain said... 6/3/18 6:00 PM

lisa dah rasa yg choco , lazzcafe and kurma.. dap dap .. rasa nti time puasa nk beli la

mas saari said... 6/3/18 6:43 PM

Sesuai untuk ibu menyusu jugak, wahhh menarik. Boleh cuba ni!

Hans said... 8/3/18 10:30 AM

ramai kata sedap

CIKZACOM said... 27/3/18 2:24 PM

Lazz sememangnya menjadi pilihan cikza, sedapp !!

Nadia Johari said... 12/5/18 5:29 PM

nak kena cari stok untuk puasa ni..huishh mak susukan anak dua ni kena gigih pausa ni nanti..

 
Top